VISA ARKIV & KATEGORIER   |   SÖK

London baby!

Ja efter att ha kollat igenom bilderna nu får jag ju verkligen säga att jag måste investera i en liten kamera! Just bilder är så mycket värt för mig så när man får såna där riktiga guldkorn är det ju roligare att ha dem i bra kvalitet som tål förstoringar bättre. Men lite är bättre än inget som jag brukar säga och det stämmer såklart även i fotosammanhang. Den här helgen i London har gett många fina minnen som jag sparar i hjärtat och jag längtar redan till nästa gång vi åker dit. Kanske blir det en extra speciell känsla över den här resan just för att det är vår första utlandsresa och första resa på tu man hand också? Att ge bort upplevelser och resor är verkligen att rekommendera! Ska nog alltid ge det till M i födelsedagspresent. Fast jag har fått lite skäll från två av hans bekanta för att jag bokade en resan mitt i jaktsäsongen haha… Ooops!

Vi startade med några öl på flygplatsen. Skulle visst sitta där rätt länge men vips så var vi helt plötsligt sena till gaten!? Tiden går verkligen fort när man har roligt och det är då något vi alltid har tillsammans.

Några timmar senare var vi framme vid oxford street och skulle ta oss till hotellet. Väldigt lite förberedda på typ ALLT vilket nog är väldigt olikt oss som båda gillar att planera och vara förberedda men jag vet inte… Det löser sig tänkte vi nog och visst gjorde det det ;). Allt med hela resan gick väldigt smidigt!

Lördag morgon startade med en promenad genom Hyde Park/Kensington Park, rakt mot National History Museum!

Som kan rekommenderas. Jag älskar museum!

Sen mer promenad!

”Men Buckingham Palace är ju rätt nära, vi går dit med!” ”Okej. Haha det kommer säkert sluta med att sen är vi nära Big Ben också och så vidare…” Precis så var det. Vi gick typ överallt och runt en stor del av London! Men det är ju så man ser stan. Buss åkte vi bara två kortare sträckor på hela helgen.

Lördag bjöd på helt fantastiskt väder! Sol och säkert 10 grader! London Eye hade vi bestämt att vi skulle åka.

Och Big Ben måste man ju se, tur att de låg väldigt nära :)…

En riktigt brittisk lunch blev det bara för att!

Innan det var dags för ett varv i det där ögat (vilket Manges val på sevärdhet)

Cool utsikt var det!IMG_5851

Väldigt mysigt att turista med den här mannen ;)..

Sen blev det cirkus en timmes shopping!

Innan en stunds vila och energipåfyllning på rummet

Redo för middag!

Som var såå god! Oxfile och sparris åt jag, kan lätt tänka mig att äta det varje dag!

Sen gick vi till en pub innan det var dags för sängen men någon ordentlig pubrunda blev det inte eftersom M var rätt hängig… Next time baby!

På söndagen hade vi bestämt Madame Tussauds och lite till shopping innan flyget hem. Eller okej, mitt val ;). Även om det var rätt kul kan jag nog säga att det kanske inte riktigt var värt två timmar i kö för att komma in haha. Gick där i en halvtimme! Så tips till er som vill göra dessa turistattraktioner – köp biljetter i förväg! Till London Eye köpte vi Fast track som kostade 100 kr extra per biljett men då slapp vi stå i kö. Lätt värt.

Bild som tål att visas igen hehe…

Min Mr Macho

Och så en bild till Elion!