VISA ARKIV & KATEGORIER   |   SÖK

HEJA SAS!

Vilken strålande onsdag!


Jag och Idun gick upp strax innan åtta och hade en lugn morgon som alltid när inte storebror är hemma. Promenad för att handla eftersom det kändes för blåsigt för att gå långt. När vi varit hemma med handlingen gick vi vidare till Karin och Bonnie (världens finaste katt) för en pratstund på deras baksida. Hur härligt att bo nära fina vänner!? Vi är inte grannar men nästan då våra radhuslängor ligger med baksidorna mot varandra så nära är det minst sagt.


Idun kollade med stora ögon på Bonnie och hon brydde sig inte alls om henne tillbaka haha…


Sen fick jag precis väldigt glada nyheter från M som gjorde den här dagen ännu mer strålande! Ni vet när vi skulle flyga hem från New York och fick veta ett dygn innan att flyget var inställt och att vi istället skulle flyga 6 timmar senare med annat flyg och dessutom mellanlanda i Köpenhamn, när vi köpt direktflyg och såg fram emot att komma hem mitt på dan? Vi lämnade klagomål på detta samt krävde ersättning enligt vad vi fick information om från SAS själva, och idag fick vi beskedet att vi beviljades denna ersättning. GO SAS säger jag bara! Detta hade vi faktiskt inte förväntat oss, och trodde att det i så fall skulle krävas mer än den ”anmälningen” vi gjorde. Ni vet, behöva fighta för att få våra rättigheter som kunder. Man kan säga att vi nu fick tillbaka hela flygresan plus lite till så att vi kom hem senare än vad det var tänkt och var tvugna att mellanlanda känns ju helt plötsligt mer värt det. Precis som tanken med detta är såklart! Men såhär enkla tror jag inte att alla flygbolag hade varit (vi pratade med vår granne på flyget som var advokat och han hade själv fått kämpa länge mot ett annat bolag och nästan kommit ända till rättegång innan han fick rätt) så i den mån det går kommer vi absolut alltid välja SAS även i fortsättningen. Och jag kan även tillägga att vi inte hade någon extra försäkring eller så, utan detta är bara SAS vanliga villkor vid inställt flyg. Heja SAS!


(OBS helt och hållet osponsrat inlägg 😉 )



Kommentarer


  1. Milla 7 oktober, 2015 on 13:51 Svara

    Lucky u. Jättebra juh

  2. Malin 7 oktober, 2015 on 14:33 Svara

    Jag har hört så många klaga på SAS men jag har aldrig haft problem med deras flygningar, personal och dyligt och jag flyger 4-5 gånger per år. Dom är alltid tillmötesgående och trevliga så heja SAS (också helt osponsrat, haha) .

  3. Hanna 7 oktober, 2015 on 15:01 Svara

    Hej.

    Jag flög med SAS från Newark i februari. Flyget var nästan ett dygn försenat som jag fick tillbringa på flygplatsen.
    Mailade dem och begärde ersättning och fick tillbaka hela flygbiljetten både dit och hem. Så håller med. Heja SAS!

  4. Cissi 7 oktober, 2015 on 15:21 Svara

    heja SAS! Skönt att ni slapp fajtas

  5. Agneta 7 oktober, 2015 on 16:01 Svara

    Verkligen bra att ni fick tillbaka! Åker med SAS till NY i mars med mitt x och vår son. Tycker inte om att flyga så oroar mig redan:). Flyger dock ändå, till Medelhavet iaf en gång per år. Aldrig åkt så långt som vi nu ska men gissar jag överlever;))

  6. Annika K 7 oktober, 2015 on 17:18 Svara

    Heja SAS.
    Har aldrig haft problem med dem. De har alltid löst de problem som uppstått.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

För att få de senaste uppdateringarna